1397/5/22

‌نشست صاحبان واحدهای تولید فرش با حضور معاون امور صنایع وزیر صنعت

محسن صالحی نیا روز گذشته در نشست فعالان اقتصادی در منطقه صنعتی سلیمان صباحی بیدگلی، با اشاره به حائز اهمیت بودن صنعت فرش و مرتفع کردن مشکلات تولیدکنندگان اظهار داشت: ما امروز به صورت ویژه به این منطقه آمده‌ایم و با نگاه ویژه درصدد بر طرف کردن مشکل تهیه مواد اولیه هستیم.

معاون امور صنایع وزیر صنعت ، معدن و تجارت افزود:امروز در تمامی بخش‌های صنعت یک مشکل وجود دارد وآن هم تهیه مواد اولیه است و با قراری که با بورس گذاشتیم در این مورد مشکل را کم خواهیم کرد.

صالحی‌نیا با بیان پیگیری مسئولان و تولیدکنندگان در جهت رفع مشکلات صنعت فرش ابراز داشت:برای تهیه الیاف که شرکت‌های تولیدی نیازمند خارج از کشور هستند، ارز دولتی برای تهیه مواد اولیه در کشور‌های مورد توافق که با محدودیت مواجه نیستیم ظرف دوماه آینده اجرا می شود.

وی گفت: برای تامین مالی شرکت ها اگر شرکتی معوقات بانکی نداشته باشد از تسهیلات بانکی برخوردار می‌شود.

نشست فعالان اقتصادی منطقه کاشان با حضور محسن صالحی نیا،معاون وزارت صنعت ،معدن و تجارت، گلنار نصرالهی مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت، افسانه محرابی مدیر کل دفتر نساجی و امور پوشاک،اسرافیل احمدیه رییس سازمان صنعت معدن وتجارت استان اصفهان و سید جواد ساداتی نژاد، نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی در شهرک سلیمان صباحی ‌بیدگل برگزارشد.

بیش از 20 هزار کارگر در 800 واحد تولیدی فرش ماشینی در شهرستان آران و بیدگل فعالیت دارند.